КОМПЛЕКС ВПРАВ НА КОЖНИЙ ДЕНЬ
для 10-11 класу
дивись ТУТ https://youtu.be/Dr5jWhUacGw - Хлопці
дивись ТУТ https://youtu.be/LF1hsGsYYH4 - Дівчата
для 5-9 класів
дивись ТУТ https://youtu.be/5eie_sJTZ1Y
Гнучкість
Під гнучкістю розуміють
морфо-функціональні властивості опорно-рухового апарату, які визначають ступінь
рухомості його ланок.
Іншими словами, гнучкість – це здатність людини виконувати рухи з великою
амплітудою.
Розрізняють активну і пасивну гнучкість.
Активна гнучкість проявляється за допомогою власних
м’язових зусиль. Наприклад, піднімання прямої ноги вперед (вбік) і утримання її
в цьому положенні. Активні рухи виконуються за рахунок роботи м’язових груп,
які проходять через даний суглоб.
Пасивна гнучкість проявляється шляхом прикладання до
рухомої частини тулуба зовнішніх сил – зовнішнього обтяження; зусиль партнера і
т. д. Показники пасивної гнучкості у більшості випадків вищі від показників
активної гнучкості. Різницю між показниками активної і пасивної гнучкості
називають «запасом гнучкості».
Гнучкість відносно легко і швидко розвивається, якщо заняття носять
щоденний систематичний характер.
Найбільш значні темпи збільшення показників гнучкості спостерігаються з
7 до 8 та з 11 до 13 років. Потім гнучкість
стабілізується і, якщо не виконувати вправи, що спрямовано впливають на
гнучкість, вона вже в 16-17- річному віці починає прогресивно
погіршуватися.
У дівчат та жінок рухливість у суглобах приблизно на 10 % вища, ніж у
хлопців та чоловіків. У похилому віці гнучкість у жінок і чоловіків практично
не відрізняється.
«Оперативний» стан гнучкості (тобто стан прояву
гнучкості в той чи інший момент) залежить від багатьох факторів: зовнішньої
температури середовища (з підвищенням температури гнучкість збільшується);
добової періодики (у ранкові години гнучкість значно нижча); втоми (показники
активної гнучкості зменшується, а пасивної збільшується); емоційного стану.
Розвиток гнучкості тісно пов’язаний з розвитком сили. Захоплення силовими
вправами може призвести до обмеження рухомості в суглобах, як і прискорений
розвиток гнучкості без належного зміцнення м’язово-зв’язкового апарату може
призвести до розхитаності в суглобах. Звідси випливає необхідність оптимального
поєднання в процесі фізичного виховання вправ, спрямованих на розвиток
гнучкості, з силовими та іншими вправами, що сприятимуть гармонійному розвитку
фізичних якостей.
Для виховання гнучкості застосовуються
фізичні вправи, при виконанні яких амплітуда рухів доводиться до індивідуально
граничної – такої, при якій м’язи і зв’язки розтягуються до можливого
максимуму, не призводячи до пошкодження. Вправи такого типу отримали назву
«вправи на розтягування». Переважна більшість – це гімнастичні вправи, добір
яких дає можливість вибірково впливати на ланки тіла. В одних із них основними
розтягувальними силами є напруження м’язів, у інших – зовнішні сили. Тому
вправи на розтягування поділяються на активні і пасивні. Крім цього, є багато
вправ на розтягування, ефект яких забезпечується як внутрішніми, так і
зовнішніми силами без явної переваги тих або інших. Такі вправи отримали назву
активно-пасивні (наприклад, пружні рухи в глибокому випаді або шпагаті).
У загальній сукупності вправ, спрямованих на розвиток гнучкості,
переважають активні вправи, оскільки в реальних умовах життєдіяльності
гнучкість проявляється, головним чином, в активних її формах. Разом з тим,
певну цінність мають і пасивні вправи на розтягування. Вони служать ефективним
засобом збільшення і збереження запасу гнучкості, сприяють збільшенню амплітуди
активних рухів.
Виси та упори
Підйом
переворот в упор силою та повільне опускання у вис
Виконують на високій перекладині. Рух починають із підтягування на
руках. Під час граничного згинання в ліктях підняти ноги, намагаючись наблизити
таз до грифа перекладини , не нахиляти голови назад. Як тільки ноги опиняться
на перекладині, піднімаючи голову і тулуб, розігнути руки й перейти в упор.
Вис
прогнувшись
Виконують на низькій перекладині з вису стоячи по заду зігнувшись поштовхом
ногами прийняти вис прогнувшись; розгинаючись у тазостегнових суглобах,
вис прогнувшись. Тіло прогнуте і перебуває у вертикальному положенні головою
назад. Руки на ширині плечей хватом згори.
Наступна вправа
1 Учень приймає вис на високій перекладині,
руки повністю випрямлені, ноги разом, носки тянуться до землі.
2 Учень виконує підтягування таким чином,
щоб можливо було нижньою частиною підборіддя торкнутись перекладини, при цьому
тримати тіло рівно.
Підйом
переворот поштовхом
Виконують на середній перекладині з вису стоячи на зігнутих руках,
поштовхом ніг підняти ноги у вис зігнувшись ( попереду) на зігнутих руках,
продовжуючи загинати руки, піднімати ноги вгору - назад на перекладину до
торкання животом. Потім розгинаючи руки, випрямитись підняти голову й прийняти
в упор. В упорі ноги не опускати і не перетинати вертикальну площину.
Немає коментарів:
Дописати коментар